Text ze stránek NewOrder™
Texty
Co mám dělat?
z 11. 07. 2007 05:43 od Dworkin

Obsah
  1. Kde to jsem?
  2. Pravidla
  3. Registrace
  4. Výběr řádu a povolání
  5. Výběr patrona
  6. Výběr mag. sil
  7. Výběr kouzel
  8. Výběr artefaktů
  9. Proč společenstva
  10. Souboj v aréně
  11. Tržiště
  12. Akce o přepočtu



Kde to jsem?

NewOrder je role playing on-line hra, ve které se staneš kouzelníkem a budeš v arénách po vzoru římských gladiátorů bojovat proti ostatním kouzelníkům pro slávu a čest Tebe a Tvého společenstva. Nebudeš potřebovat nic jiného než internetový prohlížeč, připojení k netu a někoho kdo bude online ve stejnou dobu. Časová náročnost je cca 30 minut denně, ale nemusíš hrát několik dní.



Pravidla

Krátká pravidla lze najít zde.



Registrace

Potřebuješ email k aktivaci účtu, pak stačí vyplnit přezdívku, heslo a nezapomenout nastavit pohlaví, protože podle toho pak budeš mít jiný výběr povolání. Přihlaš se a v části [Osobní] si nahrej vlastní ikonku (avatar) a nastav vzhled (skin). Můžeš si dokonce udělat vlastní skin pomocí CSS.



Výběr řádu a povolání

NewOrder dělí kouzelníky na 3 řády. Řád Vyvolených, řád Svobodných a řád zatracených. Každý řád má vlastní balíček kouzel a k tomu jsou tu ještě obecná kouzla společná pro všechny řády. Seznam kouzel najdeš v části [Lexikon]. V části [Povolání] najdeš pak seznam povolání pro každý řád. Každé toto povolání má jiné počáteční hodnoty atributů. Jedná se o atribut many, za kterou platíš/sesíláš kouzla, atribut psyché díky které se bráníš kouzlům protivníka, atribut života vyjadřující kolik vydržíš a konečně atribut přízně bohů ukazující pravděpodobnost, zda se ti kouzlo podaří seslat úspěšně. Až si vše pročteš vyber si v části [Postava] za co budeš chtít hrát a přidej si dva volné body atributů a dva volné body magických sil. Za každý další dosažený level dostaneš jeden volný bod atributů a jeden bod mag. sil. Nepoužité volné body ti propadnou!



Výběr patrona

Provádí se v části [Postava]. Bude ti v aréně pomáhat nebo naopak škodit, a to podle toho jak často navštěvuješ jeho svatyni o přepočtu.



Výběr mag. síly

Provádí se v části [Postava]. Vhodným výběrem studia magických sil můžeš ve vyšších levelech eliminovat protivníkovu obranu. Všechny kouzla mají primární a sekundární sílu. Pokud je tvoje znalost dané síly větší než úroveň kouzla, tak za každý bod nad získáš 4% (2% sekundární) do síly kouzla a nebo do obrany proti danému kouzlu. Na sekundární sílu jsou použity 4 základní elementy, kouzlo které se týká hlavně Many má sekundární Vzduch, pokud Psyché tak je to Země, pokud Života tak Oheň, u Přízně je to Voda. Kouzla, co berou tahy, mají v primární síle Sugesci, atd. Některé síly jako např. Regenerace mají menší praktiké využití, protože kouzla seslaná na sebe neprocházejí obranou.
Kromě obou těcho magických síl získává postava za každý level bod k znalosti kouzel svého řádu a k všeobecným kouzlům, ty mají podobné pravidla jako sekundární síly.



Výběr kouzel

Aby si mohl kouzlit musíš si prvně zapsat kouzla do své magické knihy. Počet kouzel v magické knize je omezený, ale s levelem stoupá. Na výběr máš pro každou úroveň několik kouzel ze svého řádu a několik kouzel obecných. Kouzel je ohromné množství a většina z nich se ve tvé knize kouzel objeví teprve poté, co je nějakým způsobem získáš - nejčastěji výzkumem nebo z knihovny společenstva. Kouzla se přidávají v části [Kouzla] a je u nich uvedeno:
  1. formule - sesílací formule, kterou vyvoláš kouzlo v aréně
  2. název - název kouzla
  3. sesílací cena - počet man které kouzlo stojí při seslání
  4. pravděpodobnost seslání - procentuální pravděpodobnost že se kouzlo podaří seslat u průměrné postavy na prvním levelu, bez toho že by si nějak přidala přízeň
  5. síla kouzla - procentuální pravděpodobnost že kouzlo projde obranou průměrné postavy na prvním levelu
  6. level kouzla - úroveň od který můžeš kouzlo používat
  7. popis - zde se dozvíš co vlastně kouzlo dělá



Artefakty

Tvá postava však není omezena jen na kouzlení - navíc může být posílena artefakty, které nemalou měrou dokáží soupeři nečekaně zatopit. Je jich několik druhů a jejich popis najdeš v části [Artefakty]. Tyto kouzelné předměty si jako kouzelník oblekáš na sebe a tím získáváš jejich kouzelnou moc. Tu poté v aréně můžeš využít - artefakty se v aréně aktivují pomocí formule "*a" nebo sami fungují již při vstupu do ní .



Proč společenstva

NewOrder sice můžeš hrát sám za sebe, ale je tu možnost založit vlastní Společenstvo nebo do již založeného vstoupit. Kouzelníci ve společenstvu mezi sebou sdílejí objevená kouzla (což jim dává výhodu proti osamělým kouzelníkům) a mohou také tajně komunikovat s ostatními členy a vymýšlet tak i různě strategie... Seznam společenstev najdeš v části [Společenstva]. Pokud se ti nějaké společenstvo zalíbilo napiš poštu vůdci společenstva - snadno ho poznáš díky zvýraznění v seznamu členů.



Souboj v aréně

Nejvíc času strávíš při souboji v arénách, čekáním na tah protivníka :). Můžeš založit vlastní arénu a získat tak výhodu prvního kouzla, nebo vstoupit do arény již někým založené a tím příjmout výzvu, vejít můžeš také "jen jako divák" a sledovat právě probíhající souboj. Při zakládání arén lze nastavit několik parametrů, např. vyzvat konkrétního soupeře a nebo omezit maximální level protivníka (implicitně tvůj), zvolit typ arény: papírová, skleněná (nelze v ní seslat vzácná kouzla), železná či zlatá. Souboj autamaticky začne, pokud jsou v aréně oba kouzelníci. Aréna vypadá jako klasický chat, kde kromě psaní zpráv se navíc soupeři střídají v kouzelní. Kouzla se zapisují ve formátu "*formule_seslani" a platí základní pravidlo že nesmíš 2x po sobě kouzlit stejné kouzlo. Kromě kouzel zapsaných do Tvé magické knihy můžeš kouzlit několik obecných kouzel navíc a to:
  1. *m (Meditace), která ti přidá ztracenou manu, přičemž platí že nesmíš mít víc jak dvojnásobek základní hodnoty.
  2. *b (Modlení), které ti přidá přízeň bohů a tím zvýšíš pravděpodobnost seslání obtížných kouzel. Pokud máš ale aktuální přízeň vyšší jak základní přízeň postavy tak ti každé tvé kolo klesne aktuální o 1 bod.
  3. *k (Kombo) ztratíš tah ale příště můžeš kouzlit dvě kouzla najednou (načtou se ti dvě psací okýnka ).
  4. *smrt (Sebevražda) ukončíš souboj svoji porážkou.
U psyché platí podobné pravidlo jako u přízně. U života platí že nemůžeš mít víc životů jak je tvá základní hodnota.



Tržiště

V části [Tržiště] se (kdo by to byl řekl :)) obchoduje. Mněnou je zde zlato a předmětem obchodu jsou kouzla a artefakty, které zde můžeš jak nabízet, tak také skupovat.



Přepočet

O půlnoci běží na NewOrder přepočet na který můžeš nastavit několik akcí.
  1. Oživení - pokud jsi v boji zemřel, bozi tě oživí - nic jiného dělat nesmíš.
  2. Trénink - přibude ti zkušenost (max 5bodů) kterou jinak získáš v boji.
  3. Výzkum - zkoumáš zvolené/náhodné kouzlo nebo artefakt.
  4. Návštěva svatyně - přibude ti náklonnost patrona, která se projevuje při modlení v boji.

Text ze stránek NewOrder"