Text ze stránek NewOrder™
Texty
Editor výprav
z 02. 12. 2006 11:29 od Gurroa

Editor výprav pro chtivé tvorby.

Chceš mi pomoci s tvorbou výprav, zkus tento editor.
VypravyEditor.zip
imgs.zip
Můžete zkusit alespoň vytvořit základní mapu, do které později lze přidat speciality.


K základům ovládání

Důležitá je pro Tebe hlavně záložka Výprava. Tam se bude odehrávat všechno Tvé snažení.
Před editací je třeba si načíst Výpravu a nebo vytvořit novou!
Často ukládejte, program je dělaný na koleně tak, aby vyhovoval především rychlé práci, nikoli uživatelskému pohodlí.
Upravovat místnosti můžete po kliknutí pravým tlačítkem do síťky, výběr místností upravíte v levém sloupci zvolením TYPu.
Po každé změně v levém sloupci v horní části doporučuju tlačítko provést.

Výřez pro orient. je relativně podstatné zaškrtávatko, a neboj se, program si do příště pamatuje hodně z nastavení, takže jej stačí zaškrtnout jen jednou.


Důležitá pravidla tvorby výpravy

Výprava musí vždy začínat na poli 0,0,0. Osy x a y jsou ve svých 0vých pozicích vyznačeny jinou barvou. Můžeš použít trik podobný triku ve výpravě Temná věž, kde z místnosti 0,0,0 se hráč dostane někam doprostřed mapy.
Využívejte maximálně 10 pater nahoru a dolu. Víc jich engine momentálně nezpracuje.
Definice místnosti je podobná definici ini souboru a drží se jeho pravidel pro názvy sekcí, položek apod.
Tam, kde případně špatně zadáte předmět, kouzlo nebo trigger zbarví se místnost do červena.
Bílá tečka v rohu značí použití předmětu.
Žlutá tečka značí použití zlata.
Modrá tečka použití kouzla.

Pro nastudování zamykání místností, přidávání předmětů a úpravy exitů doporučuji samostudium na již přiložených výpravách.
Vytvořené výpravy posílejte vždy ve formátu xml (normální save, a tedy nikoli uložené pro web!).

Základy tvorby místností

Výpravy jsou vytvořené na principu parent-child. V záložce Místnosti můžeš najít seznam připravených místností (tj. i chodeb, všechno ve výpravě je místnost).
Každá místnost má základní seznam východů a popis. Chceš-li některou z těchto částí změnit v použití ve výpravě, musíš ji přesně přepsat.
Přesné přepsání znamená, že pokud chceš zamknout východ označený v definici místnosti jako [exit1], musíš použit opět [exit1] a opsat všechny náležitosti, tedy x,y,z posun, shape a coords, title.

Zatím mě nic dalšího nenapadá, takže tvořte a zasílejte dotazy do FAQ.


Text ze stránek NewOrder"